İzledim: Biz İyi İnsanlarız

Yaklaşık okuma süresi: 3 dakika Fafa Tiyatro‘nun Biz İyi İnsanlarız oyununu dün akşam Baba Sahne’de izledim. Baba Sahne‘ye en son geçtiğimiz sezonun son ayında Kanlı Komedya “Caligula” oyununu izlemek için gitmiştim. Biz İyi İnsanlarız ile yeni sezonu açmış oldum. Biz İyi İnsanlarız aşina olduğum bir metin. Orijinal ismiyle Radiant Vermin. Philip Ridley‘in kaleme aldığı metinle ilk olarak İkinci Kat‘ın Işıltılı Haşereler oyununda karşılaşmıştım. Yaklaşık iki sene önceydi. Günümüz tüketim kültürünün vardığı noktayı doğaüstü bir olay üzerinden örnekleyerek anlatıyordu. Benim de üzerine kafa yorduğum bir konu olduğundan oldukça ilgimi çekmişti. Fakat Biz İyi İnsanlarız’ı farklı kılan tek nokta bu değil benim için. Işıltılı Haşereler oyunu Eyüp […]

Devamı  


İzledim: Kanlı Komedya “Caligula”

Yaklaşık okuma süresi: 3 dakika Baba Sahne‘nin Aşk Ölsün ve Bir Baba Hamlet‘ten sonraki üçüncü oyunu Kanlı Komedya “Caligula”yı Baba Sahne’de izledim. Sezonu kapatmadan sondan bir önceki oyun olarak. Aslında oyunu nisan ayında izlemek niyetindeydim. Yanlış hatırlamıyorsam oyuncu rahatsızlığından dolayı bilet aldığım temsil iptal edildi. Uygun olduğum bir sonraki temsile devrettik biletimi. Stefan Tsanev‘in kaleme aldığı metin, Hüseyin Mevsim çevirisiyle sahneleniyor. Oyunun yönetmeni ise Ragıp Yavuz. Rollerini Levend Öktem, Ahmet Saraçoğlu, Ecem Üstündağ ve Pınar Coşkun‘un paylaştığı oyun tek perde olarak sahneleniyor. Kanlı Komedya “Caligula”, Roma imparatoru Gaius Julius Caesar Augustus Germanicus‘un hikâyesi. Nevi şahsına münhasır kişiliği ile tanınan Caligula lakaplı imparator halkının kendisinden nefret […]

Devamı  


İzledim: Hakikat, Elbet Bir Gün

Yaklaşık okuma süresi: 4 dakika Tiyatro D22‘nin yapımını Datça Tiyatro Festivali ile birlikte üstlendiği Hakikat, Elbet Bir Gün oyununu Baba Sahne‘de izledim. Bir Avuç Kül ile beraber bu sezon izlediğim ikinci Tiyatro D22 oyunu oldu. 2017 senesindeki Cevdet Kudret Edebiyat Ödülleri‘nde tiyatro dalında ödüle layık görülen metnin yazarı, oyunun oyuncularından Berkay Ateş. Diğer rollerini Gizem Erdem, Seda Türkmen, Emir Çubukçu ve Can Kulan‘ın oynadığı oyunun yönetmeni ise Serkan Salihoğlu. Oyun, distopik gibi görünen ama içerisinde yaşadığımız çağın ve coğrafyanın dertleriyle hemhâl bir hikaye anlatıyor izleyicisine. Üstelik özünde gayet yalın bir konuyu sahnelemek için bir hayli çetrefilli, çetrefilli olduğu denli de etkileyici bir sahnelemeyle. Daha önce […]

Devamı  


İzledim: Bir Baba Hamlet

Yaklaşık okuma süresi: 3 dakika Benim için bu sezonun son oyunlarından olan Bir Baba Hamlet‘i Baba Sahne‘de izledim. Baba Sahne’nin ilk oyunu Aşk Ölsün’ü geçtiğimiz sene annemle birlikte izlemiştim. O günden bu güne kadar Baba Sahne’de birçok konuk ekibin yapımlarını izlememe rağmen Bir Baba Hamlet’i epey bir zaman ertelemek zorunda kaldım. Oyunu çağdaş Alman yazar Sebastian Seidel yazmış ve Yücel Erten çevirisiyle Türkçeye kazandırılmış. İsmine İntiharın Genel Provası‘ndan aşina olduğum Emrah Eren yönetmenliğini üstlenmiş. Rollerini Şevket Çoruh ve Murat Akkoyunlu paylaşıyor. Yine sonda söyleyeceğimi en başta söyleyeyim. Bir Baba Hamlet oyunu benim için büyük bir hayal kırıklığı oldu. Bunun ne oyunun oyuncuları ne de yönetmeniyle bir ilgisi […]

Devamı  


İzledim: Oksimoron “Erkek Aklı”

Yaklaşık okuma süresi: 3 dakika Tatbikat Sahnesi‘nin Oksimoron “Erkek Aklı” oyununu Baba Sahne‘de izledim. Tatbikat Sahnesi, Beşiktaş’taki sahnesini kapatıp oyunlarını UNIQ Hall’de başladığında bu yana zaruri olarak aramıza bir mesafe girdi. Yeni oyunlarını takip etme şansım olmuyor. Farklı sahnelere konuk olmalarını bekliyorum. Bu sezonun başında Gidion’un Düğümü oyunlarını da yine Baba Sahne’ye konuk olduklarında izleyebilmiştim. Oksimoron, Tatbikat Sahnesi’nin Bir Delinin Hatıra Defteri’nden sonra sahneye koyduğu üçüncü tek kişilik oyunu. İkinci oyun Antabus‘tu. Fakat şu anda Tatbikat Sahnesi’nin internet sitesinde bu oyunla ilgili tek satır bilgi yok. Oyun zaten uzunca bir süredir Semaver Kumpanya repertuvarında yer alıyor ve Çevre Tiyatrosu’nda temsillerine devam ediyor. Orada da hiçbir şekilde […]

Devamı  


İzledim: Aşiyan

Yaklaşık okuma süresi: 3 dakika Ezop Sahne‘nin Aşiyan oyununu önceki hafta Baba Sahne‘de izledim. Geçtiğimiz sezon izlemeye niyetlendiğim bir oyundu. Hatta sezonun son aylarında Oyun Atölyesi’ndeki bir temsiline bilet de almış olmama rağmen gidememiştim. Baba Sahne programında görünce bu defa kaçırmak istemedim. Aşiyan, Bihter Dinçel‘in tek kişilik bir performansı. Aynı zamanda oyunun yazarı da kendisi. Bilhassa tek kişilik oyunlarda oyunu yazan ve oynayan aynı kişi olduğunda anlatılmak istenen hikâyenin izleyicinin zihninde en ufak bir boşluğa mahal vermeyecek şekilde aktarılabildiği kanaatindeyim. Nitekim Aşiyan’da da öyle oldu. Oyunun yönetmeni Cem Emüler ile Bihter Dinçel bu anlamda çok sahici bir oyun sahneye koymuşlar. Bihter Dinçel genç bir kadının bir […]

Devamı  


İzledim: He-Go

Yaklaşık okuma süresi: 4 dakika Altıdan Sonra Tiyatro‘nun He-Go oyununu Baba Sahne‘de izledim. Altıdan Sonra Tiyatro yapımlarını merak ettiğim bir topluluk. Turneler dışındaki düzenli oyunlarını Beyoğlu’ndaki Kumbaracı50’de oynuyorlar. Muhtelif sebeplerden dolayı oyun izlemek için yolumu Avrupa Yakası’na çok az düşürebildiğimden Anadolu Yakası turnelerini takip ediyorum. Geçen ay III. Richard oyunlarından sonra bu ay da He-Go oyunları ile Baba Sahne’ye konuk olacaklarını öğrenince ön sıralardan biletimi edinip oyun gününü beklemeye başladım. Oyunu oyuncularından Halil Babür yazmış, Yiğit Sertdemir yönetmiş. Halil Babür sahneyi Alican Yücesoy ve Ayşegül Uraz ile paylaşıyor. Alican Yücesoy’un canlandırdığı Çetin, izleyicilerinin ekseriyeti çocuklar olan bir filmde He-Go isimli süper kahraman rolünü canlandırmış ve bu rolüyle […]

Devamı  


İzledim: Gidion’un Düğümü

Yaklaşık okuma süresi: 4 dakika 2015’in mart ayından ve 2016’nın şubat ayına kadar Tatbikat Sahnesi‘nin Bir Delinin Hatıra Defteri, Antabus, Mezarsız Ölüler ve Ceza Külliyesi oyunlarını Beşiktaş’taki Tatbikat Sahnesi İstanbul‘da izlemiştim. Melodi Pasajı içerisinde yer alan samimi bir sahneydi. Fakat orada izlediğim son oyundan kısa bir süre sonra Tatbikat Sahnesi İstanbul kapandı, Tatbikat Sahnesi oyunlarını Maslak’taki UNIQ Hall‘de oynamaya başladı. Benim de o tarihten itibaren Tatbikat Sahnesi oyunlarıyla yolum bir daha kesişmedi. Bunun birkaç nedeni var. En önemlisi bir oyun akşamının benim üstümde yekûn olarak bıraktığı his. Kişisel olarak alışveriş merkezi gibi büyük yapılar içerisinde yer alan sahnelerde oyun izlemeyi tercih etmiyorum. Zaman zaman çok […]

Devamı  


İzledim: III. Richard

Yaklaşık okuma süresi: 5 dakika Geçtiğimiz sezon Nisan ayında, Aşk Ölsün oyunuyla Baba Sahne‘ye ilk defa yolum düştüğünde anlamıştım benim için uzun seneler sürecek bir deneyimin başladığını. Yeni sezonun ilk ayında bu defa Altıdan Sonra Tiyatro‘nun bir Shakespeare yapımı olan III. Richard‘ı izlemek üzere tuttum Baba Sahne’nin yolunu. Altıdan Sonra Tiyatro oyunlarını ekseriyetle Kumbaracı50‘de oynuyor. Fakat ben yolumu Beyoğlu ve civarına düşürmek konusunda epey beceriksiz olduğum için Anadolu Yakası turnelerini takip etmeye çalışıyorum. Oyunla ilgili birkaç şey söylemeden önce Altıdan Sonra Tiyatro’nun oyunla ilgili yazdığı tanıtım cümlesini paylaşmak istiyorum. Zira tüm oyunu özetleyen, kendi içerisinde hoş bir tevazu barındıran tek cümlelik metni çok beğendim. Shakespeare ustanın […]

Devamı  


İzledim: Aşk Ölsün

Yaklaşık okuma süresi: 3 dakika Baba Sahne‘nin açılış oyunu Aşk Ölsün‘ü dün akşam annemle birlikte Baba Sahne’de izledik. Oyun Günay Karacaoğlu‘nun tek kişilik bir performansı. Aynı zamanda Tiyatro Günlüğü’nü açmam için beni motive eden, günlüğün ilk oyunu olan Basit Bir Ev Kazası‘nın da devamı niteliğinde. Oyunun sahne arkasındaki ekibinde Basit Bir Ev Kazası’ndan fazlaca tanıdık isimler var. Oyunu yazarı Murat İpek, sahne ve kostüm tasarımcısı ise Barış Dinçel. Oyunun birbirinden güzel müzikleri yine Çiğdem Erken‘in marifetleri. Basit Bir Ev Kazası’ndan farklı olarak ise Murat İpek oyunun yönetmenliğini bu kez Barış Dinçel’e devretmiş. Aşk Ölsün’ün Basit Bir Ev Kazası’nın devamı niteliğinde olması ilk oyunu izlememiş olanlar için bir kayıp yaratmıyor. Günay […]

Devamı