İzledim: Hakikat, Elbet Bir Gün

Yaklaşık okuma süresi: 3 dakika Tiyatro D22‘nin yapımını Datça Tiyatro Festivali ile birlikte üstlendiği Hakikat, Elbet Bir Gün oyununu Baba Sahne‘de izledim. Bir Avuç Kül ile beraber bu sezon izlediğim ikinci Tiyatro D22 oyunu oldu. 2017 senesindeki Cevdet Kudret Edebiyat Ödülleri‘nde tiyatro dalında ödüle layık görülen metnin yazarı, oyunun oyuncularından Berkay Ateş. Diğer rollerini Gizem Erdem, Seda Türkmen, Emir Çubukçu ve Can Kulan‘ın oynadığı oyunun yönetmeni ise Serkan Salihoğlu. Oyun, distopik gibi görünen ama içerisinde yaşadığımız çağın ve coğrafyanın dertleriyle hemhâl bir hikaye anlatıyor izleyicisine. Üstelik özünde gayet yalın bir konuyu sahnelemek için bir hayli çetrefilli, çetrefilli olduğu denli de etkileyici bir sahnelemeyle. Daha önce […]

Devamı  


İzledim: Vahşi Batı

Yaklaşık okuma süresi: 3 dakika İstanbul Şehir Tiyatroları‘nın yeni sahnelemeye başladığı oyunlardan biri Vahşi Batı. Dün akşam ikinci temsilini Kadıköy Haldun Taner Sahnesi‘nde izleme şansı buldum. Kurumun son zamanlarda izlediğim oyunlarından bir sebeple memnun ayrılmıyorum. Bu memnuniyetsizlik, öncesiyle ve sonrasıyla birlikte oyunlara ayırdığım vakitleri sorgulamaya kadar itti beni. Repertuvar değişene, yeni oyunlarla çeşitlenene kadar kendime yaptığım aylık seyir programlarında çok daha az yer vermeye karar verdim İstanbul Şehir Tiyatroları oyunlarına. Fakat umutsuzca incelediğim mart ayı programında gördüğüm Vahşi Batı, oyuncu kadrosundan dolayı izlemeyi reddedemediğim bir oyun oldu. Vahşi Batı, Amerikan yazar Sam Shepard‘ın bir oyunu. Yıldırım Türker çevirisiyle sahneleniyor. Oyunun yönetmeni Ergun Üğlü. Oyuncu kadrosunda […]

Devamı  


İzledim: Aile Sırları

Yaklaşık okuma süresi: 4 dakika İstanbul Devlet Tiyatrosu‘nun Cevahir Sahnesi‘ne en son iki sene evvel gitmiştim. Coriolanus‘u izlemek için. Ondan bir önceki gidişim de yine benzer bir aralıkla olmuştu. İstanbul Devlet Tiyatrosu oyunları için sahne tercihlerim, Üsküdar Tekel Sahnesi, Üsküdar Stüdyo Sahne ve Kozyatağı Kültür Merkezi içerisindeki Gönül Ülkü ve Gazanfer Özcan Sahnesi oluyor ekseriyetle. Cevahir sahneleri bana pek iyi gelmiyor. Hem içerisinde bulunduğu Cevahir Alışveriş Merkezi’nin konumu hem de sahnelerin alışveriş merkezi içerisindeki yerleşimi, o sahnelerde izlediğim oyunlardan alacağım keyfi daha koltuğuma oturmadan baltalıyor. Fakat İstanbul Devlet Tiyatrosu’nun kimi oyunları yalnızca bu sahnelerde oynanıyor. Sezon içerisinde katiyen diğer sahneleri gezmiyor. Bunun nedeni -sanıyorum- sahne […]

Devamı  


İzledim: Yüzleşme

Yaklaşık okuma süresi: 3 dakika Duru Tiyatro‘nun Yüzleşme oyununu geçtiğimiz hafta sonu Duru Tiyatro sahnesinde izledim. Tam iki sene olmuş Duru Tiyatro’da bir oyun izlemeyeli. En son İki Bekar oyunu için gitmiştim. Bunun benim gördüğüm iki nedeni var. İlki Duru Tiyatro sahnesine konuk olan oyunların bana hitap etmemesi. İkincisi ve daha önemlisi ise Duru Tiyatro’nun yeni yapımlar sahneye koymak konusunda bir telaşının olmaması. 2017 başında sahneye koydukları Veronalı İki Centilmen oyunundan sonra her sene bir Shakespeare oyunu sahneye koyulacağına dair açıklaması olmuştu tiyatronun. Bu vaadin gerçekleşmemesiyle birlikte Veronalı İki Centilmen’in de ömrü çok uzun olmadı. Kısa bir süre sonra o oyunda yer alan oyunculardan Duygu […]

Devamı  


Duyurdum: 4. Maltepe Tiyatro Festivali

Yaklaşık okuma süresi: 1 dakika Maltepe Belediyesi her sene Dünya Tiyatro Günü haftasında düzenlediği festivalin bu sene dördüncüsüne hazırlanıyor. 25 – 30 Mart 2019 tarihleri arasında her gün bir, cumartesi günü arka arkaya iki oyun olmak üzere toplam 7 oyun sahnelenecek festivalde. Tüm oyunların başlama saati 20.00 olarak belirlenmiş. Oyunlara temsillerden üç gün önce Türkan Saylan Kültür Merkezi internet sitesinden ve gişesinden edinilebilecek ücretsiz davetiyelerle giriş yapılabilecek. Cumhuriyet Sahnesi’nin Azizname ve Komedia Türk’ün Halktan Biri “Travis Pine” oyunlarını gözüme kestirdim izlemek için. Umarım yolunda gider her şey. Program: 25 Mart 2019 Pazartesi: Açık Aile (Tiyatro Yeniden) 26 Mart 2019 Salı: Deli (Maltepe Belediye Tiyatrosu) 27 […]

Devamı  


İzledim: Korkuyu Beklerken

Yaklaşık okuma süresi: 4 dakika Oğuz Atay‘ın aynı adlı öyküsünden uyarlanan Korkuyu Beklerken oyununu geçtiğimiz akşam Kadıköy’deki Entropi Sahne‘de izledim. Epeydir niyetimde vardı burada bir oyun izlemek. Birkaç sezondur erteliyordum sebepsiz. Korkuyu Beklerken ile merak ettiğim bir oyunu, merak ettiğim bir sahnede izlemiş oldum böylece. Korkuyu Beklerken, bir öykü uyarlaması. Öykünün ismi, öykünün yer aldığı kitabın ismi ile aynı olunca ufak bir karışıklığa mahal vermiş, kimi izleyiciler oyunun kitaptaki tüm öyküleri ihtiva ettiğini sanmışlar. Fakat öyle değil. Oğuz Atay’ın uzun öykülerinden birisi Korkuyu Beklerken. Detaylarını anımsamak için oyundan önce yüzeysel olarak oyundan sonra ise tamamını yeniden okudum ben de. Kısaca öyküden bahsedecek olursam, Korkuyu Beklerken‘de […]

Devamı  


İzledim: Zebercet

Yaklaşık okuma süresi: 3 dakika İlk olarak geçtiğimiz aralık ayında niyetlendim Talimhane Tiyatrosu‘nun Zebercet oyununu izlemeye. Biletimi dahi edinmişken muhtelif sebepler yüzünden gidemedim. Oyunu izlemek için duyduğum yoğun istek, o günden bu yana temsil programı takip ettirdi bana. Nihayet geçtiğimiz hafta Oyun Atölyesi‘nde izledim Zebercet’i. Zebercet, Yusuf Atılgan‘ın uzun öykü olarak nitelendirdiği Anayurt Oteli metninin bir tiyatro uyarlaması. Firuze Engin tarafından yapılan uyarlamayı Kerem Ayan sahneye koyuyor. İlk gösterimi 22. İstanbul Tiyatro Festivali’nde yapılan oyunda hikâyenin başkahramanı Zebercet’e ve diğer yan karakterlere Halil Babür oyunculuğuyla can veriyor. Kendisine birkaç diziden ve Altıdan Sonra Tiyatro‘nun He-Go oyunundan aşinayım. Önceki seyir deneyimlerime dayanarak oyunculuk anlamında doyurucu bir […]

Devamı  


İzledim: Kader Can

Yaklaşık okuma süresi: 3 dakika BAM‘ın ikinci oyunu Kader Can‘ı Kadıköy Theatron‘da izledim. Daha önce yine BAM’ın Sen İstanbul’dan Daha Güzelsin oyununu izlemek için gitmiştim Theatron’a. Bu sahnenin BAM’ın oyunlarına yakıştığını düşünüyorum. Oyuncuyla iç içe olmanın verdiği yakınlık hissi oyundaki karakterlerin samimi anlatılarıyla birleşince keyifli bir seyir çıkıyor ortaya. Sen İstanbul’dan Daha Güzelsin’i Özgürlük Parkı içerisindeki açık hava sahnesinde de izleme fırsatı bulmuştum daha sonra. Theatron’dakinden katbekat daha kalabalık bir izleyici katılımı ve teknik imkân olmasına rağmen Theatron’daki keyfi alamamıştım. Kader Can, Murat Mahmutyazıcıoğlu‘nun yazıp yönettiği bir oyun. Tek kişilik oyuncu kadrosunu Deniz Karaoğlu oluşturuyor. 20’li yaşlarının başında, rap müzik sevdalısı bir genç Kader Can. Annesinin ısrarlarına […]

Devamı  


İzledim: Ağaçların Kokusu

Yaklaşık okuma süresi: 5 dakika Moda Sahnesi‘nin Ağaçların Kokusu oyununu, geçtiğimiz hafta sonu matine temsilinde izledim. Eylül ayında sezonun ilk oyunu olarak izlediğim Kıyı‘dan sonra Moda Sahnesi’ne yolumun düşmediğini bu günlüğü yazarken fark ettim. Olabildiğince farklı salonlarda oyun izleme niyetiyle başlamıştım bu sezona da. Yine pek becerebildiğim söylenemez. Alışkanlıklar kolay kolay değişmiyor ama elimden geldiğince farklı sahneler görmeye çalışıyorum. Bu ay içerisinde pek aşina olmadığım Kadıköy Theatron ve Entropi Sahne‘de iki oyun izleyeceğim. Theatron’da daha önce BAM‘ın Sen İstanbul’dan Daha Güzelsin oyununu izlemiştim ama Entropi Sahne’deki ilk oyunum olacak. Ağaçların Kokusu, Koffi Kwahule‘un kaleme aldığı bir oyun. Oyunun oyuncularından Ezgi Coşkun‘un çevirisiyle sahneleniyor. Moda Sahnesi’nin ilk Koffi […]

Devamı  


İzledim: Nihayet Makamı

Yaklaşık okuma süresi: 3 dakika Şimdiye kadar izlediğim tüm Altıdan Sonra Tiyatro oyunları gibi Nihayet Makamı‘nı da Kadıköy’e yaptıkları turnelerden birinde, Oyun Atölyesi‘nde izledim. Farklı tiyatroların yapımlarını konuk ettikleri için Oyun Atölyesi, Baba Sahne, Moda Sahnesi gibi sahneler sezon içerisinde en çok yolumun düştüğü yerler oluyor. Sezon sonlarında yazdığım genel değerlendirme yazılarında da bu beyanım sayılarla doğrulanmış oluyor. Bu durumdan ziyadesiyle memnunum. Şu veya bu sebepten ötürü Kadıköy ve çevresindeki sahnelerde oyun izliyorum. Ama bu ev sahiplikleri sayesinde kendi sahnelerini hiç görmediğim birçok tiyatronun yapımını izleme imkanı buldum ve buluyorum. Yeni sahneler keşfetme konusundaki beceriksizliğim ve yenemediğim ataletim, başlı başına bir başka yazını konusu olacak […]

Devamı